Packdesign ID logo

Company     //     Services     //     Portfolio     //     Lectures     //     Media     //     Contact     //     FI

Packdesign ID IN MEDIA

Packdesign ID and Atria proudly present:
The most groundbreaking package innovation of the millennium - Atria Easy Open Vacuum Pack

Packdesign ID and Atria proudly present: The most groundbreaking package innovation of the millennium - Atria Easy Open Vacuum Pack"

Packdesign ID and Atria’s co-developed new ”Atria Easy Open Vacuum Pack's” features are totally superior to all earlier ground beef packaging. "Easy to open” is seen in a completely new and unique way – no scissors needed, pull the tab to open the package. The ground beef is easy to remove from the opened package and put in a pan or bowl for preparation.
PRESS RELEASE 1/2017 | Read the press release

Every detail counts in premium packaging

In premium packaging every detail counts

ARTICLE IN FINNISH // Mitä laadukkaammasta tuotteesta on kysymys, sen suurempi merkitys jokaisella pakkauksen yksityiskohdalla on. Selkeät tavoitteet, huolellinen suunnittelu ja tinkimätön toteutus takasivat Lapponia-marjaliköörin ilmeuudistuksen onnistumisen.
Pakkaus 8/2015 | Read the whole article

Atria Easy Open Pack pakkauskehityksen tiennäyttäjänä

Atria Easy Open Pack a frontrunner in package development

ARTICLE IN FINNISH // Nykyaikainen pakkaussuunnittelu on pitkäjänteistä työtä, jossa tasapainotellaan lukuisten eri vaatimusten ja haasteiden välillä.
Businessopas 30.3.2015

Atrian pakkaus kerää palkintoja - Print & Media

Atria's new cold cuts package collects awards

ARTICLE IN FINNISH // Atrian leikkelepakkaus kerää palkintoja pakkausalan kilpailuissa maailmalla.
Print&Media 7.1.2015 | Read the whole article

Atria Easy Open Pack receives WORLDSTAR AWARD - Packaging Europe

Atria Easy Open Pack receives WORLDSTAR AWARD

Finnish design elevated Atria Easy Open Pack among the best packages in the world when the package received - as the only one from Finland - the WORLDSTAR 2015 award.
Packaging Europe, January 1st, 2015 | Read the whole article

Atrian leikkelepakkaus sai kansainvälistä tunnustusta - Markkinointi & Mainonta

Atria cold cuts package gets international recognition

ARTICLE IN FINNISH // Atrian pakkaus on valittu voittajien joukkoon Worldstar 2015 -kilpailussa.
Markkinointi & Mainonta magazine, December 18th, 2014 | Read the whole article

Atria Easy Open Pack is a Worldstar 2015 winner

Atria Easy Open Pack, designed by Packdesign ID and Atria, brought the ”Oscar of packaging”,WorldStar 2015 award to Finland.

Finnish design elevated Atria Easy Open Pack among the best packages in the world when the package received - as the only one from Finland - the WORLDSTAR 2015 award.
Packdesign ID | Read press release

Print & Media - Elintarvikepakkausten suuri uudistus loppusuoralla

The great food packaging reform is nearing the finish line

ARTICLE IN FINNISH // Ruoka kiinnostaa kaikkia ja pakkaukset useimpia meistä. Kaupassa on uutta ihmeteltävää, kun EU:n laaja pakkausmerkintäuudistus tulee sovellettavaksi joulukuussa.
Print & Media 7/2014 | Read article

Imagoskooppi - Merkkivuosia ja arjen iloa

Imagescope - Big years and joy in the everyday

ARTICLE IN FINNISH // Alku-karamelleille uusi karkkipussi. Punainen termari täyttää 80 vuotta. Atria-pakkauksen saa hyvin auki ja kiinni.
Julkaisija 3/2014 | Read article

Scanstar 2014 -palkinto Atria Easy Open Packille

PACKDESIGN ID receives a respected design award

Atria Easy Open Pack has received Scanstar 2014 award, which is the most respected award in the Nordic packaging industry.
Packdesign ID, November 7th, 2014 | Read press release

Kunniamaininta helposta avattavuudesta ja hyvästä suunnittelusta

Recognition of excellence

Atria Suomi oy received a recognition of excellence from the Finnish Muscular Dystrophy Association for the design of their new easy-to-open cold cut package. The package was designed at Packdesign ID.
Lihastautiliitto Ry, August 11th, 2014 | Read the article

Packaging innovation of the month - July 2014

Best packaging innovation

Atria Easy Open Pack was voted the Packaging innovation of the month (July 2014) at ThePackHub.
ThePackHub, July 2014 | Read the article

Senior Friendly Lunch Meat Pack - Packaging World

Senior-friendly lunch meat pack

A new kind of luncheon meat package that started reaching store shelves early this year comes from Atria Plc, one of the leading food companies in the Nordic countries, Russia, and the Baltic Region.
The Packaging World, 8. kesäkuuta 2014 | Read the article

Yrittäjä-lehti

Eyecatcher

ARTICLE IN FINNISH // Muotoilu- ja väritrendeistä kertoo vuodesta 2008 toimineen Packdesign ID Oy:n toimitusjohtaja Maija Olkkonen-Seppo.
Yrittäjä-lehti 2014 | Read the article

Kehittyvä Elintarvike 2/2014

Impact through package design

ARTICLE IN FINNISH // Uusi Atria-leikkelepakkaus toimii tiennäyttäjänä tulevaisuuden pakkauskehityksessä.
Kehittyvä Elintarvike 2/2014 | Read the article

Is this the end of the resealable pack you can't open? - Packaging News

Is this the end of the resealable pack you can't open?

When asked to redesign Atria’s cold cut packaging, Packdesign ID, focused on making it easier to open and reclose.
Packaging News Australia 10.5.2014 | Read the whole article

Packdesign ID tackles 'wrap rage' with new cold cut package for Atria

Packdesign ID tackles 'wrap rage' with new cold cut package for Atria

Design agency Packdesign ID has created a new, easy-to-open, cold cut package for food company Atria
Packaging News UK 2.5.2014 | Read the whole article

ATria-leikkelepakkaus

Finnish package design specialises
in usability and brand differentiation

Design Agency Packdesign ID designed a new cold cut package for Atria Plc, one of the leading food companies in the Nordic countries, Russia and the Baltic Region.
Press release 11.3.2014 | Read the whole press release

Kehittyvä Elintarvike 1/2014

A package can be fun and handy at the same time

ARTICLE IN FINNISH // Elintarvikepakkaukset loistavat jo kaikissa mahdollisissa väreissä, mutta ne voivat puhutella myös uudenlaisella muotoilulla.
Kehittyvä Elintarvike 1/2014 | Read the whole article

ArCHIVES

A good package is a part of the customer experience
ARTICLE IN FINNISH // Hyvä pakkaus viimeistelee onnistuneen asiakaskokemuksen.
KAUPAN MAAILMA 4/2013 | Read the whole article

Media-efficient shrink sleeves are coming to food packaging
ARTICLE IN FINNISH // Suomessa vielä vähän käytetty sleever-etiketti tarjoaa kiinnostavan vaihtoehdon.
PAKKAUS 3/2013 | Read the whole article

In package design consumer is the king
ARTICLE IN FINNISH // Suomalaiset pakkaussuunnittelijat vierailivat Tokyo Pack -messuilla ja jalkautuivat kauppakierrokselle paikallisiin marketteihin sekä tavarataloihin.
PAKKAUS 7/2012 | Read the whole article

Looks count
ARTICLE IN FINNISH // Pakkaukset ovat merkittävä osa tuotteiden markkinointia.
PRO LOGISTIIKKA 2/2012 | Read the whole article

Female energy and creative passion
ARTICLE IN FINNISH // Suomen tunnetuimpiin pakkaussuunnittelijoihin kuuluva Maija Olkkonen-Seppo yhdistää työssään intohimojaan.
PRINT&MEDIA 7/2012 | Read the whole article (PDF)

Brand gets a new life through package design
ARTICLE IN FINNISH // Biozell-hiustenmuotoilusarja on kotimaisena tuotesarjana tuttu monelle jo isoäidin hyllystä.
PAKKAUS 8/2011 | Read the whole article (PDF)

Brand redesign for Oululainen
ARTICLE IN FINNISH // Pakkaus 100-vuotiasta brändiä rakentamassa
PAKKAUS 5/2011 | Read the whole article (PDF)

Stronger brand image through transport packaging
ARTICLE IN FINNISH
PAKKAUS 2/2011 | Read the whole article (PDF)

Favora's competitive assets made visible through package redesign
ARTICLE IN FINNISH // Orion Pharma uudisti Favora-kosmetiikkasarjan yhdessä Packdesign ID'n kanssa
PAKKAUS 5/2010 | Read the whole article (PDF)

Packages need more duck!
ARTICLE IN FINNISH // Optimaalinen myymäläpakkaus
on erottuva ja myyvä.
PAKKAUS 2/2010 | Read the whole article (PDF)

Fiskars Garden brand products
ARTICLE IN FINNISH // Pakkaukset osana tuotesuunnittelua
PAKKAUS 2/2010 | Read the whole article (PDF)

Packdesign gave Pakkaus magazine a new design
ARTICLE IN FINNISH
PAKKAUS 1/2010 | Read the whole article (PDF)

Efficiency to packaging with a new shrink sleeve packaging line
ARTICLE IN FINNISH // Alansa johtava toimija tiennäyttäjänä
PAKKAUS 8/2009 | Read the whole article (PDF)

Shelf impact with shrink sleeves
ARTICLE IN FINNISH // Vihdoinkin myös suomalaisin voimin
PAKKAUS 5/2009 | Read the whole article (PDF)

A different kind of design project:
Alku brand packaging
ARTICLE IN FINNISH
PAKKAUS 5/2009 | Read the whole article (PDF)

The recipe for successful package design
ARTICLE IN FINNISH // Kokonaisuuden hallinta
ja terve järki
PAKKAUS 1/2009 | Read the whole article (PDF)

The new forms of beauty
ARTICLE IN FINNISH
Exclusive 2/2008 | Read the whole article (PDF)

Lumene packaging feels like design
ARTICLE IN FINNISH
PAKKAUS 2/2008 | Read the whole article (PDF)

Brand story crystallizes in packaging
ARTICLE IN FINNISH
Kaupan maailma 7/2007 | Read the whole article (PDF)

Lumene packages the secret of Nordic beauty
Raflatalk 1/2005 | Read the whole article (PDF)