Packdesign ID logo

Yritys     //     Palvelut     //     Portfolio     //     Luennot     //     Mediassa     //     Yhteys     //     EN

Sulje

Serto pyykinpesunesteiden pakkausuudistus 2009

Farmos Oy (nyk. KiiltoClean Oy)

Uudistuksessa Serto pyykinpesunesteet saivat kolme uutta, omaa muotoilua edustavaa pulloa sekä sleever-etiketillä tehostetun brändi-ilmeen.

"Farmoksen pyykinpesuaineiden myynti on kehittynyt tänä vuonna reilusti alan kasvua nopeammin: myynti on
lisääntynyt alkuvuodesta 24,5 prosenttia. Jatkossa kaikki Farmoksen nestemäiset pesuaineet pakataan uusiin,
Suomessa valmistettuihin, kestävän kehityksen mukaista muotoilua edustaviin pulloihin.

Pakkausuudistuksessa on ollut mukana paljon suomalaista huippuosaamista ulkoasun suunnittelusta pakkauksen tuottamiseen. Ympäristön ja tuotantotehokkuuden lisäksi suunnittelussa on ajateltu vähittäiskauppaa ja kuluttajia. Koko pullon peittävä sleever-etiketti mahdollistaa runsaan värin käytön, mikä on selkeä parannus entiseen. Myös kuluttajien valintaa helpottavaa informaatiotakin mahtuu nyt enemmän. Vähittäiskaupassa pakkausuudistus on otettu vastaan vilpittömän innostuneesti.

Packdesignin osaaminen on ollut meille tässä projektissa korvaamatonta ja olemme olleet erittäin tyytyväisiä lopputulokseen."
Markkinointipäällikkö Anna Hattula, Farmos Oy


"Sleever-etiketit ovat tulossa kovaa vauhtia. Farmoksella näimme, että sleeverien käyttö tarjoaa meille uudenlaista tehokkuutta usealla eri tavalla. Ensimmäisenä Suomessa olemmekin hankkineet tuotantoomme kutistelinjan, jolla
voidaan hyödyntää koko pakkauksen peittävää sleever-etikettiä.

Sleeverien suunnittelu vaatii todellista tarkkuutta, erityisammattitaitoa ja osaamista, joka hankitaan vain käytännön kokemuksen avulla. Näin uuden menetelmän hyödyntäminen vaatii yksityiskohtaista asioihin perehtymistä ja kokeilua.
Tämä projekti on opettanut meille todella paljon siitä kuinka sleevereitä ja sleeveröityjä pakkauksia on suunniteltava,
jotta ne toimivat parhaalla mahdollisella tavalla koko ketjussa.

Sleever-etikettien designsuunnittelun ja sleeveröitävän pakkauksen muotoilun kohdalla korostuu sellaisen kumppanin tärkeys, joka tuntee juuri tämän erityisalueen vaatimukset."
Tuotantopäällikkö Tapio Katajamäki, Farmos Oy


Artikkeleita
Menestyvän pakkaussuunnittelun resepti: Kokonaisuuden hallinta ja terve järki (Pakkaus 1/2009) (PDF)
Tehokkuutta pakkaamiseen uudella kutistelinjalla - alansa johtava toimija tiennäyttäjänä (Pakkaus 8/2009) (PDF)
Lue lisää sleeverisuunnittelusta (PDF)