Packdesign ID logo

Yritys     //     Palvelut     //     Portfolio     //     Luennot     //     Mediassa     //     Yhteys     //     EN

Sulje

Suuri Lumene-designuudistus 2003-2008

Lumene Oy

Kaikkien tärkeimpien Lumene-tuotteiden pakkaukset saivat uuden muodon ja kaikki tuotteet ajanmukaisen ilmeen.

Lumene brandin ydin kiteytyy puuterirasian muotoilussa. Mukana rasian muotoilussa olivat Maija Olkkonen-Seppo päämuotoilijana, Lumenen design-tiimin muotoilija Emma Kosonen sekä Antti Mäkelä.

"Muotoilu on merkittävä osa kuluttajan kokemusta ja sitoutumista tuotemerkkiin. Muotoilu heijastaa niitä arvoja ja visuaalisia mielikuvia, jotka liittyvät brandin syvimpään olemukseen. Muotoilu vahvistaa omalta osaltaan brandin kuluttajakokemuksen ja elää kuluttajan arjessa niin kaupassa kuin kotonakin, kiteyttää Lumene Groupin toimitusjohtaja Tapio Pajuharju ja jatkaa - Puhtaan suomalaisen Lumene designin merkitys erottavan lisäarvon luojana on meille tärkeä menestystekijä niin kotimaassa kuin kansainvälisilläkin markkinoilla."
Muotoilun johtaminen, Business review 3/2007, Johtamisen käsikirjat, Kauppalehti


Artikkeleita
Lumenen Pakkausmuotoilu ei ole vain kosmetiikkaa
(Tunnetko teolliset muotoilijat, Kustannusosakeyhtiö Avain, Keuruu 2008)
(PDF)
Kauneuden uudet muodot (Exclusive 2/2008) (PDF)
Lumene -pakkauksissa on muodon tuntu - myös käytettävyys ohjaa suunnittelua (Pakkaus 2/2008) (PDF)
Pakkaus kiteyttää brändin sanoman(Kaupan Maailma 7/2007) (PDF)
Lumene packages the secret of nordic beauty (Raflatalk 1/2005) (PDF)