Packdesign ID logo

Yritys     //     Palvelut     //     Portfolio     //     Luennot     //     Mediassa     //     Yhteys     //     EN

Sulje
Oululainen pakkaussuunnittelu

100-VUOTIAS KLASSIKKOBRÄNDI UUDISTUI

Uusi ilme suunniteltiin tärkein media etunenässä: pakkaukset ja itse brändi uudistettiin pakkausvetoisesti,
hienovaraisesti ja alkuperäistä logoa sekä brändiä kunnioittaen.

Oululainen logouudistus

LOGON FACE-LIFT

Oululainen-logo uudistettiin säilyttävästi vastaamaan tämän päivän vaatimuksia. Muutoksen piti olla huomaamaton – muistatko miltä logo näytti tätä ennen? Logoa selkiytettiin, modernistettiin ja sen teknisiä ominaisuuksia parannettiin kaikki painatustekniikat huomioiden niin, ettei logon korjailemiselle esim. reprossa ole enää tarvetta. Nyt uusi logo toistuu yhdenmukaisena kaikissa materiaaleissa pakkauksista mainontaan ja brändi-ilme on hallitun laadukas.

Oululainen brändiuudistus

RAIDOISTAAN OULULAINENKIN TUNNETAAN

Pakkauksissa jo aikaisemminkin käytössä ollut raitakuvio nostettiin osaksi bränditason elementtejä ja otettiin johdonmukaisesti käyttöön kautta linjan. Raidoitus toimii tehokkaasti erottuvana visuaalisena elementtinä myymälässä yhdistäen samalla erityyppisiä tuotteita yhdeksi brändiperheeksi.

Oululainen Jälkiuuninappi -pakkaussuunnittelu

KLASSIKKO JO SYNTYESSÄÄN

Uudistuksen yhteydessä lanseerattiin myös täysin uusi tuote Jälkiuuni-tuoteperheeseen: paperipussiin pakattu Jälkiuuninappi joka oli aikansa ”kovinta gourmettia”. Packdesign ID suunnitteli muusta tuoteperheestä poikkeavan pakkauksen niin että se sopi ilmeeltään saumattomasti muiden klassikkotuotteiden joukkoon.

Oululainen Jälkiuuninappi -pakkaussuunnittelu

YHTENÄISET JA SELKEÄT PAKKAUSMERKINNÄT

Uudistuksen yhteydessä myös moninaiset pakkausmerkinnät saivat yhtenäisen ja brändin muotokieltä noudattavan visuaalisen ulkoasun. Myös merkintöjen sijoittelu pakkauksiin yhdenmukaistettiin, mikä auttaa kuluttajaa löytämään erityyppiset viestit pakkausten fasadeista.