Packdesign ID logo

Yritys     //     Palvelut     //     Portfolio     //     Luennot     //     Mediassa     //     Yhteys     //     EN

Sulje
Lapponia-liköörien pakkausuudistus

BRÄNDINÄKYVYYS JA -EROTTUVUUS UUDELLE TASOLLE

Packdesign ID suunnitteli Sanoma PRO:n opettavalle ja viihdyttävälle lasten tuotesarja Oppi&Ilolle uuden visuaalisen linjauksen, joka nostaa brändin tehokkaasti esille myymälän hyllystä. Lisäksi kehitettiin pakkausten informatiivisuutta
ja houkuttelevuutta.

Lapponia-liköörien pakkausuudistus

NÄYTTÄVÄ JA MONIPUOLINEN UUSI LOGO

Oppi&ilo-sarjan uusi Viirilogo erottuu selkeästi pakkauksesta yhdistäen eri tuotteet yhtenäiseksi kokonaisuudeksi. Näin erilaiset lautapelit, puuhakirjat, tekemiskorttipakat kuin kysymyskortitkin näyttäytyvät selkeästi samaan brändiin kuuluvina tuotteina.

Lapponia-liköörien pakkausuudistus

LISÄÄ INFORMAATIOTA JA LISÄÄ HAUSKUUTTA!

Viirilogon rinnalle suunniteltiin Infopalkki, joka kokoaa tärkeimmät perustiedot yhdeksi selkeäksi ja helposti löydettäväksi kokonaisuudeksi. Infopalkki auttaa kuluttajaa tuotteen valinnassa toimien samalla itse logon rinnalla brändinäkyvyyden tehostajana. Pelipakkausten kanteen tuotiin lisäksi kuvia itse pelivälineistä ja –laudasta luomaan mielenkiintoa ja houkuttelevuutta.

Lapponia-liköörien pakkausuudistus

OHJEISTO VARMISTAMAAN YHTENÄINEN BRÄNDILINJAUS

Packdesign ID valmisti brändilinjauksesta ohjeiston, jonka avulla varmistetaan, että brändin uusi ilme säilyy yhtenäisenä ja johdonmukaisena. Ohjeisto on selkeä ja helppokäyttöinen tarjoten riittävät välineet graafisen ilmeen ylläpitoon.

Lapponia-liköörien pakkausuudistus

MYÖS TAUSTA TARKASTELUUN

Pakkausten taustat konseptoitiin huolella yhtenäisiksi ja informatiivisiksi siten, että ne rakentavat brändin visuaalista kokonaisuutta sekä tarjoavat kuluttajalle tärkeää informaatiota itse tuotteesta. Eri oppimisalueiden värit yhdessä informatiivisen taulukon kanssa helpottavat kuluttajaa tuotteen valinnassa: yhdellä silmäyksellä voi nähdä mitä taitoja peli tai kirja kehittää ja minkä ikäiselle lapselle se on suunnattu.

VISUAALINEN MYYMÄLÄANALYYSI

Uusien designien kehitystyössä hyödynnettiin Packdesign ID:n omaa, pakkausuunnittelutyöhön kehitettyä, Visuaalista myymäläanalyysiä ja projektissa tehtiin myös asiakkaan tarpeisiin räätälöity haastattelututkimus.